17 Eylül 2010 Cuma

LAZ BÖREĞİ VE ''HAMARAT ABLA YARIŞMASI''




Bu tatlı tarifiyle ''Hamarat Abla''nın yarışmasına katılıyorum.

Börek dendiğine bakmayın, laz böreği çok güzel bir tatlıdır.Bu ay ki Lezzet dergisinin tariflerinden biriydi ( eylül 2009 sayısı) .
İftara misafirlerim gelince bu tatlıyı yapayım dedim, internette biraz araştırma yaptıktan sonra,
gördüm ki iki çeşidi yapılabiliyormuş, biri şerbetli, diğeride pudra şekerli.
Daha önce hiç yemediğim için, hangi versiyonunu yapayım diye baya bi düşündüm ve ikisinden de yapmaya karar verdim.
Sonuç olarak ikiside çok güzel oluyor, kimileri şerbetlisini beğendi, kimileri de pudra şekerlisini ve o günden beri bizim sülalede laz böreği aldı başını gidiyor....
Fotoğrafta biraz aceleye geldi, karanlık basmadan çekmek istedim, bu şerbetli versiyonu, diğeri hala fırında olduğu için onu çekemedim.


MALZEMELER:
  • 14 tane baklavalık yufka (ben 20 tane kullandım)
  • 150 gr. tereyağ
MUHALLEBİ İÇİN:
  • 4 yumurta sarısı
  • 7 su bardağı süt
  • 1.5 su bardağı şeker
  • 4 yemek kaşığı nişasta
  • 4 yemek kaşığı pirinç unu
  • bir tutam tuz
  • bir tutam karabiber (ben çay kaşığının ucuyla koydum)
  • 2 paket vanilya (tarifte yoktu ben ekledim)
ŞERBET:
  • 1.5 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı su
YAPILIŞI:


Şerbeti hazırlayın ve soğumaya bırakın.


Muhallebiyi yapmak için, sütü ve şekeri bir tencereye koyun ve yavaş yavaş ısıtmaya başlayın.
Bir kasenin içinde diğer malzemeleri koyun ve iyice karıştırın, ben ısınan sütten biraz alıp karışıma ilave edip öyle karıştırdım.
Bu karışımı süte ilave edin ve koyulaşana kadar pişirin.


Tereyağını eritin.
Yufkaların boyunda bir tepsi seçin ve onu yağlayın.
Yufkaların yarısını, her katını yağlayarak tepsiye dizin.
10 dakkika dinlenmiş olan muhallebiyi yufkaların üzerine dökün ve diğer yufkalarıda aynı şekilde yağlayarak dizin.
Dizme işlemi bittikten sonra kalan tereyağınıda en üstüne sürün ve iri kareler şeklinde kesin.
180 derecede önceden ısıtılmış fırında üzeri kızarana kadar pişirin.
Fırından çıkan sıcak tatlının üzerine soğuk şebeti dökün.


Pudra şekerli yapmak isterseniz, şerbet dökmeyin, tatlı soğuyunca bolca pudra şekeri serpin üzerine.Bana kalırsa bu versiyonu çayın yanında çok iyi gidiyor.


AFİYET OLSUN...........





30 yorum:

Unknown dedi ki...

canım benim başarılar dilerim.Bende
katılıcam inşallah.Laz böreğini deneyemedim bir türlü ellerine sağ
lık.Kocaman öpüyorum.

yemekbiraşk dedi ki...

ben hiç yemedim etrafımızdada yapan yok trabzonlu arkadaşlarım olmasına rağmen..
ellerinize sağlık nefis gözüküyor
sevgiler..

Sevil Şahin dedi ki...

başarılar diliyorum ellerine sağlık afiyet bal olsun
kocaman sevgiler

egeli dedi ki...

hepinize çok teşekkür ederim.

kalpkurabiye dedi ki...

başarılar dilerim Mübeccel Hnaım..
talih sizinle olsun:)

egeli dedi ki...

teşekkür ederim Denizcim.

Ordanburdanhayattan dedi ki...

ellerine sağlık canım. Benim eşim Laz, ben de onunla tanışmadan önce bunu tuzlu bir börek sanırdım. İlk defa kayınvalidemde yemiştim, açıkcası pek de sevmemiştim. Ama Lazlar hasta bu Laz böreğine, ben de uzun zamandır niyetliyim aslında yapmaya. Yarın akşama denemeli aslında, hazır yemeğe misafirlerim de var. Ellerine sağlık

Ordanburdanhayattan dedi ki...

ellerine sağlık canım. Benim eşim Laz, ben de onunla tanışmadan önce bunu tuzlu bir börek sanırdım. İlk defa kayınvalidemde yemiştim, açıkcası pek de sevmemiştim. Ama Lazlar hasta bu Laz böreğine, ben de uzun zamandır niyetliyim aslında yapmaya. Yarın akşama denemeli aslında, hazır yemeğe misafirlerim de var. Ellerine sağlık

egeli dedi ki...

teşekkür ederim yasemincim,aslında bizim ailede hiç laz yok,ben giritli,eşim arnavut,ama biz bu tatlıyı çok sevdik! bence misarfirlerine yap, pişmam olmazsın.

pelince dedi ki...

Ben hiç yemedim,nasıl bir tadı var bilmiyorum ama eminim şahane hazırlamışsındır...
ellerine sağlık..
Yarışma içinde bol şans diliyorum..

öpüyorum..

Not:Hastalıklar nedeniyle bayramlaşmaya gelemedim afolla ..

egeli dedi ki...

Estağfurullah Pelincim ,ne demek, iyisindir artık inşallah, geçmiş olsun...
Tatlıya gelince, tadı çok güzel oluyor,biz çok sevdik,kesinlikle tavsiye ederim .

dokuzuncubulut dedi ki...

Daha önce hiç yemedim ama, pudra şekerlisi daha hafif olur herhalde. Yarışmada başarılar dilerim.
Ellerinize sağlık, sevgiler,

egeli dedi ki...

teşekkürler dokuzuncubulut,ama şerbetliside hafif oluyor, çünkü çok az şerbet dökülüryor üzerine.

evli ve cocuklu dedi ki...

Ellerinize sağlık. Yarışmada başarılar dilerim.

Adsız dedi ki...

Ellerinize sağlık.Görünüş nefis.Ben de denemek istiyorum.Sevgiler:)

sarımutfak-hande dedi ki...

bayılırım damaktad-gül ablamda yemiştin süper yapmıştı
seninkide harika olmuş ellerine sağlık canım

Betül KAVAL dedi ki...

benimde eşim laz. Bende yaparım ama yemem. nedense muhallebi ile şerbeti bağdaştıramıorum ben. elerine sağlık canım çok güzel gözüküyor ama.

sevgiler

Unknown dedi ki...

Bu boregi bir suredir arastiriyorum, kesinlikle deneyecegim.Sanki pudra sekerli olan daha hafif olacak gibi geliyor bana.
Paylasiminiz icin tesekkurler.

Asuman

egeli dedi ki...

hepinize çok teşekkür ederim.
pudra şekerlisi çok güzel oluyor,çayın yanında çok güzel gidiyor.
ama şerbetlisine de haksızlık etmeyelim, çok az şerbeti olduğundan hiç ağır olmuyor, üstelik kremayla birleşmesi ayrı bir lezzet katıryor.
zaten bir paket yufka alınca her iki çeşidi yapmaya yetiyor,yani ilk olarak her ikisini de deneyim derim ben,sonra karar verirsiniz.

Tijen dedi ki...

Kazandın mı kazandın mı? Dilerim kazanmışsındır Mübeccel'ciğim!

egeli dedi ki...

yok Tijencim kazanmadım, sağlık olsun, maksat tarif paylaşmak.

Zencefil ve Tarçın dedi ki...

Çok yedim ama hiç denemedim,senin tarifinle denerim belki. Ellerine sağlık...

kelebeklisaniyeler dedi ki...

canim merhabalar,nasilsin arkadasim...harika bir goruntu ama benim çok merak ettigim bir lezzet belki bir gun kismet olur da yaparim,sevgiler.

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Kurban bayramini kutlarim canim,sevgiler.

Unknown dedi ki...

HER SEYE KADIR OLAN YUCE ALLAH, BIZLERI, DOGRU YOLDAN VE SEVDIKLERIMIZDEN AYIRMASIN! HAYIRLI VE BEREKETLI KURBAN BAYRAMLARI DILEGIYLE

Nilgün dedi ki...

Bloğunuza ilk kez başka bir blogdan geçtim. Doğrusu herşeyi inceleme fırsatım olmadı. Laz böreği gerçekten de nefis oluyor ellerinize sağlık. İzmir'liyim bundan böyle ziyaretinize gelirim. Sağlıkla kalın..

egeli dedi ki...

teşekkür ederim huriyecim.

egeli dedi ki...

teşekkür ederim huriyecim.

egeli dedi ki...

çok teşekkür ederim nilgün hanım, çok naziksiniz.

Esma Ercengiz dedi ki...

Çok güzel bir buluşmaydı. Umarım bir dahaki etkinlikte sohbet etme şansımız olur. Sevgiler..

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin