23 Ekim 2007 Salı

NOKUL



HAMUR MALZEMELERİ

  • 3 su bardağı un
  • 2 çorba kaşığı eritilmiş tereyağı
  • 2 çorba kaşığı sıvı yağ
  • 2 çorba kaşığı yoğurt
  • 1 çorba kaşığı toz şeker
  • 1 tatlı kaşığı toz maya
  • 1 çay bardağı ılık su
  • 1 yumurta akı

ÜZERİ İÇİN

  • 1 yumurta sarısı
  • susam

İÇ MALZEMELER

  • 1 su bardağı iri çekilmiş ceviz
  • 1 çay bardağı toz şeker+1 paket vanilya
  • 1 su bardağı kuru üzüm(yıkanmış suyu süzülmüş)

YAPILIŞI

Bir kabın içine unu döküp ortasını açın.

Hamur malzemelerin'in hepsini ekleyip karıştırın ve kulak memesi kıvamına gelene kadar yoğurun.Hamur katı olursa yoğurt ekleyin.

Bu hamuru 5 dakika dinlendirin.

Tezgahı ve hamuru biraz unlayıp merdane ile yarım santim kalınlığında açın.(ben dikdörtgen açtım)

Üzerine fırça ile hafif yağlayın.

Sonra sırayla çevizi ,vanilyalı toz şekeri,ve kuru üzümü her yerine gelecek şekilde serpiyoruz.

Bir ucundan başlayıp sıkıca rulo yapıyoruz.Rulo kalın olursa hafif çekerek esnetin.

Üzerine yumurta sarısı sürüp susam serpin.

Daha sonra 2 parmak kalınlığında hamuru kesin ve fırın tesisine dizin.

10 dakika ılık bir ortamda bekletin.

Önceden ısıtıtılmış 180 derecelik fırında nar gibi kızartın.

Bu tarif Oktay Ustanın yeni kitabından.

NOT:esas tarifte vanilya yoktur.Ama hoş bir aroma kazandırdığını düşünüyorum.

AFİYET OLSUN....




2 yorum:

Unknown dedi ki...

canımmm valla tatlı krizine girdim işyerinde benim çalışmaktan pek vaktim olmuyor mutfağa zaman ayırmaya (yemek dışında)yoksa mutfakta olmaya bayılırım,sen artık bana yaptıkça yollarsın:))
öptüm

egeli dedi ki...

yollarım hayatım,sen iste...sevgiler

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin