16 Ekim 2007 Salı

KADAYIF HALKALARI


Bu tarif Otay usta'nın tarifi,ramazanda'' yeşil elmada'' gördüğüm bu tatlıyı bayramda yaptım ve çok beğenildi.

MALZEMELER
  • 2 yufka
  • 250 gr. kaydayıf
  • 1 kase dövülmüş ceviz(ben antep fıstığı kullandım)
  • 1 paket vanilya(cevize karıştır)
  • 100 gr. eritilmiş tereyağı
Şerbeti için:
  • 3 su bardağı su
  • 4 su bardağı tozşeker
  • 1 dilim limon
YAPILIŞI

Şerbeti tencereye koyup pişirin ve soğutun.
Kadayıfı bıçakla ince ince kesin.
1 yufkayı tezgaha serin.
Kadayıfın yarısını yufkanın üzerine serpin.
Çevizin veya antep fıstığının da yarısını üzerine serpin.
Tereyağınında yarısını her tarafına gelecek şekilde dökün.
Daha sonra mumtazam şekilde ,sıkı sıkı rulo yapın.
Bıçakla 2 parmak kalınlığında kesin.
Dik bir şekilde tepsiye dizin.
Diğer yufkayıda aynışekilde yapın.
Önceden 180 derecede ısıtılmış fırıda pişirin.
Fırından çıktıktan 5 dakika sonra üzerine soğuk şerbeti dökün.
Tamamen soğuduktan sonra üzerlerini antep fıstığı,file badem ,fındık,veya hindistan çevizi ile dildiğiniz gibi süsleğin.

AFİYET OLSUN.



3 yorum:

Unknown dedi ki...

canımmmm;tatlıya dayanamam ellerine sağlık hazırda olanları alıp kaçsam bana kızarmısın:))
öptüm,sevgiyle kal

egeli dedi ki...

DERYA'CIM,AFİYET OLSUN CANIM ,DİLEDİĞİN KADAR AL ...SEVGİLER

Unknown dedi ki...

Evet yine bennn geldim:)) ama sanırım sen yoksun,canım günde enaz 2 yada 3 kez bloguna uğramak alışkanlık oldu,inşallah işlerin biran önce hafiflerde bizde sana kavuşuruz.Resminden yanlış seçmedimse gamzelerin var çok ciciler öptüm canım iyi akşamlar...

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin