22 Eylül 2007 Cumartesi

RAMAZAN PİDESİ

Ramazan geldi ,hoş geldi.Sofralarımızda vazgeçemediğimiz pideler.Fırınların önünden geçerken mis gibi kokan pideler.Ama ne yazık ki her zaman sıcacık gelmiyor sofralarımıza.Bende çareyi evde yaparak buldum.İnanın bana çok güzel oluyor.İlgiçtir ki ben bu tarifi fransız bir sitede buldum.
http://palaisdesdelices.canalblog.com/archives/2005/08/23/743765.html

MALZEMELER

  • 500 gr un
  • 20 gr yaş maya
  • 1çay kaşığı tuz
  • 1 çay kaşığı toz şeker
  • 2 çorba kaşığı zeytin yağı
  • 325 ml ılık su

Üzerini için:

  • biraz kepek un
  • 1 yumurta sarısı
  • çörek otu ,susam....

YAPILIŞI

Mayayı ılık su ile karıştırakarak eritin..


Geniş bir kabın içine tuzu,şekeri ,yağı,unu koyun ve mayalı suyuda ekleyerek 15 ile 20 dakika arası yoğurun .


Ben ekmek makinasında yoğurdum ,hamur programında (ama orada mayalatmadım).Hamur elastik bir kıvamda olacak.


Geniş bir kabı yağlayın ve hamuruda bu kabın içinde gezdirerek yağlanmasını sağlayın.Üzerini biz bez ile örtün ve 1,30 saat sıcak bir yerde mayalanmasını bekleyin.


Hamur iki katı kabardıktan sonra ,üzerine elinizle bir iki vurarak gazı'nın çıkmasını sağlayın.Tekrar 10 dakika dinlendirin.


Fırını 220 dereceye (th. 7) ayarlayın.


İster hamuru ikiye bölün ,böylece iki küçük pide elde edersiniz,ister bütün bırakın .Ben büyük bırakmayı terçih ettim.



Fırın tepsisine yağlı kağıt serin,üzerine hamuru koyun ve arkalı önlü kepek unu serpin.Pide şekli verin ve 20 dakika daha dinlendirin.



Hamura tekrar şekil verin ,yumurta sarısını biraz su ile inceltin ve pide'nin üzerine sürün,parmaklarınızlada hamurun ortasına piano çalar gibi bastırın.Üzerinede çötek otu serpin .


Önceden ısıtılmış fırında ,üzeri kızarana kadar pişirin(20-25 dakika).Fırından çıktıktan sonra 5 -10dakika biraz ılımasını bekleyin .


AFİYET OLSUN......

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin