22 Haziran 2015 Pazartesi



Çok lezzetli, içi yumuşacık çilekli bir kek.

.1 buçuk su bardağı un
. 6 çorba kaşığı yumuşak tereyağ
. 1 büyük yumurta ( ben 2 tane orta boy kullandım )
.1 çay kaşığı karbonat
.1 çay kaşığı kabartma tozu
.1 paket vanilya
.1 çay kaşığı ucuyla tuz
.3/4 su bardağı toz şeker
.1 limon kabuğu rendesi
.1/2 su bardağı buttermilk yani peynir altı suyu ( 1 su bardağı sütü cezvede kaynatın içine 1 tatlı kaşığı sirke koyun ve kaynatmaya devam edin süt kesilene kadar. Kesilen sütü süzün ve altaki suyunu kullanın, peynir altı suyu yani buttermilk budur )
.yeteri kadar çilek

Tereyağını ve şekeri karıştırın. Yumurtayi ekleyin karıştırmaya devam edin. Ardından diğer malzemeleri ekleyip karıştırın. Yağlanmış bir fırın kabına kek hamurunu dökün. Dilimlenmiş çilekleri hamurun üzerine siralayin, 1 çorba kaşığı toz şeker serpiştirin ve 180 derecede önceden ısıtılmış fırında pişirin. Soğuduktan sonra üzerine pudra şekeri serpin. Afiyet olsun. . .


 Kaynak buradan


8 yorum:

Unknown dedi ki...

Güzel çilekle kekle hoş geldin.:)
Nefis görünüyor,ellerine sağlık.
Sevgiler

egeli dedi ki...

Şenizcim çok teşekkür ederim. Uzun zaman olmuştu yazmayalı.

egeli dedi ki...

Şenizcim çok teşekkür ederim. Uzun zaman olmuştu yazmayalı.

Ihlamurcum dedi ki...

Peynir altı suyuyla hiç denemem yok, bayıldım. Ellerine sağlık.

sevdicann dedi ki...

Blogunuzu yeni keşfettim ve takibe aldım. Ben de blogumda Amerikadaki hayatımı, yemek tariflerimi oğluşumla etkinliklerimi, tecrübelerimi paylaşan yazılar yazıyorum. Yeni yayın ve yorumlarda görüşmek dileğiyle ben de beklerim sevgiler:)

tatyemek dedi ki...

ellerine sağlık bende bloguma beklerim kolay gelsin.

Yemek Tarifleri dedi ki...

profesyonel bir tarif olmuş tebrik ederim
Yemek Tarifleri

öztiryakiler servisi dedi ki...

öztiryakiler servisi olarak tarifinizi beğendik
https://www.oztiryakilerservis.net/

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin