2 Kasım 2011 Çarşamba

Kalburabastı



Pazar günü 1. İzmirli Yemek Blogu Yazarları Toplantımız vardı, bu sebeple her birimiz birer çeşit ikram hazırlayıp götürdük, bende bu nefis, kıyır kıyır ağızda dağılan kalburabastı'yı yaptım.
Aslında bu sefer ki yazımda toplantımızdan söz edecektim ama bayram yaklaşıyor, ilk önce tatlının tarifini versem daha iyi olur diye düşündüm ki bayrama yapmak isteyen arkadaşlar olabilir diye.
Bu tarif ''Söke Un'' paketlerin arkasında yazan tariflerden biridir ve şiddetle tavsiye ederim!

Malzemeler

Hamur için:
  • 2 su bardağından 1 parmak eksik zeytinyağı 
  • 1 su bardağı süt
  • 5 su bardağı un
  • 1 çay bardağı irmik
  • 1 çay kaşığı yemek sodası ( karbonat)
  • 1 çay kaşığı tuz
  • ceviz içi

Şerbet için:

  • 4 su bardağı şeker
  • 3 buçuk su bardağı su
  • bir kaç damla limon suyu


Yapılışı:



- Bir tencereye suyu ve şekeri koyun, kaynamaya başladıktan sonra bir kaç damla limon sıkın ve 10 dakika kaynatın, soğumaya bırakın.

- Hamuru hazırlamak için bütün malzemeleri sırasıyla ekleyip yoğurun.

- Ceviz büyüklüğünde parçalar koparın, bir kalburun veya bir rendenin kalın kısmına hamuru hafifçe bastırarak açın ve içine ceviz yerleştirip kapatın.

- Kalburabastıları tepsiye dizip, önceden 200 derecede ısıtılmış fırında iyice kızarana kadar pişirin.

- Piştikten sonra, fırından çıkan sıcak tatlıya soğuk şerbeti dökün.

Not:
- Bu tatlı, adı üstünde, kalburun üstüne bastırılarak şeklin verilir, kalbur yoksa rendenin üzerinde  yapılır.
Değişiklik olsun diye Antakya'dan aldığım ''kömbe'' kalıbıyla şekil verdim, ama bu gün çarşıya çıktığımda küçük, tabak büyüklüğünde,  kalburlar buldum, hemen aldım, bayram için yapacağım kalburabastıları bu kalburla şekil vereceğim, böylece orijinal'ine sadık kalmış olacağım ( daha sonra fotoğrafını çekip eklerim) .

- Kalburabastıları günler evvelden pişirip saklaya bilirsiniz, lazım oldukça da sıcak şerbetin içine atıp şerbetleyebilirsiniz, hatta geçen gün arkadaşım her ikisi de soğuk olarak uyguladı, çok da güzel oldu, sadece şerbetini çekmesi biraz daha uzun sürer bu şekilde.

- Kesinlikle zeytinyağı kullanın, hiç belli olmuyor inanın bana, isterseniz''Riviera'' olabilir endişe ediyorsanız, ya da 1 bardağını çiçek yağı koyun, ama mutlaka zeytinyağı olsun içinde.

-Son olarak, kabartma tozu kullanmayın, kesinlikle yemek sodası (karbonat) olması gerek ve iyice pişirmekten korkmayın ( ama benim son tepsiyi yaptığım gibi de yakmayın :)) az pişirirseniz o kıyırlık olmaz.

- Kardeşim Emel'e de teşekkür ederim bu tarifi bizimle paylaştığı için.

Afiyet olsun....

16 yorum:

ÖRGÜÇANTAM-Hatice yazıcı dedi ki...

ellerine sağlık canım

egeli dedi ki...

Çok teşekkür ederim canım.

Unknown dedi ki...

Canımmm harika görünüyor ellerine sağlık.Eminim toplantı harika geçmiş
tir öpüyorum.

FİGEN KARAVAŞ dedi ki...

oyyyy oyyyyy diyorum:) Kalanları eve getirdim, gittim geldim yedim:) fena halde kilo alacağım için suçlusun:) Bir daha yapacaksın bana:) Ayrıca kuzum senden sipariş ettiğim Erişte ve Tarhanayı Pzt günü hemen yaptım. Harika! Hele Eriştenin tadın doyamadım! Doyamadım! Boyle mi lezzetli olur erişte! Ellerinize sağlık, emeginize sağlık canım. Artık tüm eriştelerim senden. tarhana da güzel ama zaten ben otada alıskınım Aydın dolayısı ile:) Lakn erişteyi hic bu kadar lezzetli yememiştim:)

Operim cokkkkkk

Figen Karavaş

Unknown dedi ki...

Oldum olası severim şerbeti tatlıları...Çok güzel olmuştu.Ellerine sağlık.

Nigar SARGIN dedi ki...

Nam nam nam tadı damağımda hala :((((( Ellerine sağlık olsada yesek yineeeee:((((

Selcen Şenocak dedi ki...

ellerine sağlık mübeccel nefisssdii. Vaktim olursa bayram için anneme yapıcam :)

Özgen dedi ki...

Elinize sağlık tam bayramlık bir tatlı olabilir sevgiler...

egeli dedi ki...

çok teşekkür ederim kızlar, afiyet bal şeker olsun..

egeli dedi ki...

Figenim!!! afiyet bal şeker olsun!!!erişteyi ve tarhanayı beğendiğine sevimdim valla, merak ediyordum doğrusu. ama evet erişte çok güzel olmuş, bizlerde pişirip yedik, tadı harika,içinde sütte var, lezzeti ondan da.

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım elelrine sağlık :)

Nehir Butik Pasta dedi ki...

bu tatlıyı bende kıyır kıyır severim bir kere denedim istediğim gibi olmadı ama bu tarifi deneyeceğim ellerine sağlık arkadaşım

Zehra Gürgen dedi ki...

Mübeccel'cim enfes görünüyor! keşke gelebilseydim, çokta özlemiştim hepinizi..sizin etkinlikten sonra geldim öyle apar topar..kısmet ikinci etkinliğe..
ellerine sağlık canım.
sevgiler

♥ŞANSLI♥ dedi ki...

Eline sağlık...Mutlu bayramlar:)

zeynep -ipek butik pasta dedi ki...

Kalburabasmalarına bayıldım,çook güzellerdi,ellerine sağlık canım.
Eriştelerden bende isterim bir sonraki toplantıda banada getirirsen sevinirim.
sevgiler..

Nilgün dedi ki...

Süper oldu şiddetle tavsiye ediyorum

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin