28 Aralık 2010 Salı

Çikolatalı Buchteln




Buchteln bir Alman brioşudur, yani mayalı sütlü bir çörek, nette gezinirken bir Fransız sitesinde görüp yapmıştım.
kesinlikle tavsiye ederim, yumuşacık ve çikolatayla çok yakışıyor.
Tabii siz içine dilediğinizi koyabilirsiniz, benim alıntı yaptığım sayfada marzipanlı, yani badem ezmeli yapmışlardı.
Ben çikolata kareleri koydum, reçelde güzel olur, yada pastacı kreması ve kuru üzüm, dediğim gibi siz dilediğinizi koyabilirsiniz hatta boş bile bırakabilirsiniz.


Malzemeler:
  • 250 ml ılık süt
  • 1 kare(42 gr lık) yaş maya
  • 75 gr toz şeker
  • 1 yumurta (çırpılmış)
  • 100 gr yumuşak tereyağ
  • 500 gr un
İç malzeme:
  • çikolata kareleri yada Nutella
Üzerine dökmek için sos:
  • 125 gr ılık süt
  • 50 gr eritilmiş tereyağ
  • 2 çorba kaşığı toz şeker.
Yapılışı:

Yaş mayayı ılık sütün içinde eritin.
Geniş bir kabın içine unu koyun ve ortasını havuz gibi açın, mayayı ve diğer malzemeleri de ekleyip güzelce yoğurun, üzerini örterek ılık bir ortamda 1 saat kabarmasını bekleyin.

NOT: bu yoğurma işlemini ekmek makinesinde de yapabilirsiniz, malzemeleri karıştırıp makinenin haznesine dökün üzerine unu ilave edin, hamur programını başlatın.

Hamur mayalandıktan sonra 16 tane bezeye ayırın.
Yuvarlak bir tepsinin içine yağlı kağıt serin, hamurların içine dilediğiniz malzemeyi koyun, kapatın ve ortasından başlayarak tepsiye dizin.
Yarım saat daha tepside mayalanmaya bırakın.


Sosu hazırlamak için, ılık sütü, erimiz tereyağı ve toz şekeri katıştırıp hamurların üstlerine dökün.
200 derecede önceden ısıtılmış fırında üstü kızarana kadar pişirin.

Soğuduktan sonra bolca pudra şekeri serpin.

Afiyet olsun....



25 yorum:

MUTFAKISTAN dedi ki...

ELLERINE SAGLIK
HARIKA GORUNUYOR TADI SUPER OLMUSTUR ...SEVGILER

Nehir Butik Pasta dedi ki...

nefis bir çörek olmuş denemeliyim
ellerine sağlık arkadaşım

kalpkurabiye dedi ki...

elleriniz dert görmesin nefis bir çöreğe benziyor:) böyle değişik tarifleri çok beğeniyor elimden geldikçe uygulamaya çalışıyorum..
kutlarım sizi de..

egeli dedi ki...

çok teşekkür ederim arkadaşlar, afiyet olsun.

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Mübeccelcim, ''somuncu teyze'' bunu hemen not aldı, ilk fırsatta yapacak, nefismiş fikir olarak da..Eline sağlık arkadaşım..

Ferkay dedi ki...

MÜBECCELİM ÇÖREĞİNE BAYILDIM ELLERİNE SAĞLIK CANIM BENİM.
ÖPÜYORUM..

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

ne çok severim..
bu aralar tüm yabancı gelinler, misafirler sık sık getirir oldular sağolsunlar..
( ama tadamadık bile o başka :( DİYET !! :(

elleine sağlık müboşum.

FİGEN KARAVAŞ dedi ki...

Çok guzel Mübosumm, ellerine saglık.Buugn vaktim kalırsa yapayım hemen cok sevdim:) Goruyrum yabancı sitelerde ama dil olmayınca nafile:))) Hemen not aldım yapılacak diye.Operimmmmmm

Figen Karavaş

Unknown dedi ki...

Canımmmmm ellerine sağlık nasıl nefis bir görüntü alıp kaçıyorum öp
tüm...

Unknown dedi ki...

Canımmmmm ellerine sağlık nasıl nefis bir görüntü alıp kaçıyorum öp
tüm...

Unknown dedi ki...

Canımmmmm ellerine sağlık nasıl nefis bir görüntü alıp kaçıyorum öp
tüm...

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Mübeccelciğim senin izleyicin olmama rağmen kumanda panelime yazdıkların gelmiyordu tekrar silip yeniden izleyici oldum bakalım sorun kalkacak mı ellerine sağlık sevgiler İzmirden...

Ferkay dedi ki...

Mübeccelim sevdiklerinle birlikte sağlıklı mutlu bir yıl diliyorum.
Sevgilerimle..

çeşnici Handan dedi ki...

Sağlıklı ve güzel bir yıl dilerim.

egeli dedi ki...

herkese çok teşekkür ederim.
hepinize mutlu ve sağlıklı bir yeni yıl dilerim.

Pembe Dusbahcesi dedi ki...

Sevgili arkadaşlar PEMBE DÜŞBAHÇEMİZ 'in etkinlikleri ''baştan çıkaran lezzetler'' ile kaldığı yerden devam ediyor...

Gerek görüntüsü gerek sunumu ile sizi mutlu eden baştan çıkartan lezzetleri bizlerle paylaşmanızı rica ediyoruz....


Bunun için yapmanız gerekenler:
5 ocak & 5 şubat tarihleri arasında içeriği tatlı olan kek,kurabiye,pasta, sütlü ve şerbetli tatlılarınızı blogunuz varsa blogunuzun ismini, tarifinizin adını ve linkini...
Blogunuz yoksa isminizi ,tarifinizin adını,fotosunu ve yaşadığınız şehiri pembedusbahcesi@gmail.com adresine bekliyoruz...

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Canim ne zamandir tarif eklemissin halbuki takibimdesin ama nedense görünmüyordu neyse bunu telafi edicem,tarifine bayildim çok lezzetli görünüyor hele içinde nutella ah ah enfes,öpüyorum seni.

SeneminYemekleri dedi ki...

ÇOK GÜZEL GÖZÜKÜYOR DENEMEK LAZIM DİYE DÜŞÜNÜYORUM

♥ŞANSLI♥ dedi ki...

Canım çok güzel görünüyor.Bunu mutlaka denemek isterim.Ayrıca hamuru alıp oynayasım geldi.
Ayrıca ve ayrıca oğluna ve sana sevgiler::))

Özgen dedi ki...

Merhaba elinize sağlık çok harika bir tarif.Bloğumu açmadan önce sizi hep izlerdim artık hep izleyeceğim sevgiler...

egeli dedi ki...

teşekkür ederim hepinize, evet hamuru çok güzel hep oynayası geliyor insanın.

egeli dedi ki...

teşekkür ederim Özgencim,çok naziksin.

YeMeK vAkTi dedi ki...

Merhaba;

Görüntüsü nefiss..Yumuşacık bir çöreğe benziyor ellerinize sağlık...

Sevgiler

wwwksk60 blogspot.com dedi ki...

canım ben buna bayılırım almanyada kaldığım sürece sabah ilk işim fırına gidip taze taze çörekten almaktı içi marmelatlıya bayılırdım nasıl yapılır diye merak ediyordum. sen çok yaşa canım. bu arada ellerine sağlık harika gözüküyorlar. yarın ilk işim yapmak.

ozguluntarifleri dedi ki...

Ellerine saglik Mubosum nefis coreginin tarifini aldim deneyecegim..
kucak dolusu sevgiler.

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin