28 Nisan 2008 Pazartesi

MACARON





Geçtiğimiz cuma ''yeşil elmada'' ,sevgili Ayşem macaron yaptı .Ne zamandır niyetleniyordum ama bir türlü cesaret edemiyordum .Daha doğrusu bir kere yaptım ama hüsrana uğradım ,bir Fransız sitesinden bulduğum bir tarifi uygulamıştım ,bir de o kadar abartmışlarki yapılışını ,''yok şunu ele ,yok bunu böyle dikkatlice karıştır'' ...falan filan . O kadar dikkate karşı olmadılar . Ama o gün Ayşem o kadar rahat yaptı ki macaronları , bu kadar basitmiydi dedim kendi kendime.Hemen akşamına yaptım ve inanın çok kolay ve çok lezzetli oldular.Sadece iç kremasını yazamadım ,bende o an için dr oetker 'in çikolatalı dolgu kremasını yarım ölçü yaptım ,ama o gün yemek şartıyla , çünkü ertesi güne benim zavallı macaronlarım yumuşamıştı maalesef ,yaptığım krema su salmıştı :(



MALZEMELER




  • 2 oda ısında yumurta akı

  • 5 çorba kaşığı toz şeker

  • 2 kahve fincan pudra şekeri

  • 6 buçuk çorba kaşığı toz badem

YAPILIŞI


Yumurta aklarını ve 5 çorba kaşığı toz şekeri mikser ile , karışım katılaşana kadar, iyice çırpın ,yani çırpma kabını ters çevirince krema haline gelen yumurtalar akmaması gerekiyor.


Pudra şekerini ve toz bademi rondoda biraz öğütün ,ben daha sonra bir de elekten geçirdim.


Bu karışımı çırpılmış yumurtalara ekleyin ve bir spatula ile yavaşça karıştırın.


Bir fırın tepsisine yağlı kağıt serin.Ben sermeden önce tepsinin bir kaç köşesine çok az katı yağ sürdüm ,sonra kağıdı serdim ,bu işlem kağıdın düzgün durması için.


Fırını 150 derecede önceden ısıtın.


Karışımı,isterseniz gıda boyası ile reklendirebilirsiniz . Dilediğiniz renk sayısına göre kaselere eşit miktarda bölün ve renklendirin.


Karışımı bir krema torbasına doldurun.Tepsiye eşit boyda ,aralarında iki parmak boşluk bırakarak ,karışımdan sıkın ,çok büyük olmamasına dikkat edin.Macaronların sayıları çift olması kerekiyor,sandviç gibi kapatacağımız için.


Sıkma işlemi bittikten sonra tepsiyi bir masanın üzerine sertçe bir iki kez vurun ,bu işlem macaronların şekil alması ve hava kabarcıklarını gidermek için.5 veya 10 dakika dinlendirin ,ben hemen hemen yarım saat dinlendirdim ,maksat üstü kabuk tutsun.Bazı Fransız tariflerinde 12 saat bekletiyorlar ,onlara göre ne kadar beklerse o kadar iyi sonuç alınır.


Tepsiyi fırına koyun ve 10 dakika pişirin ve pişer pişmez fırından alın.Makaronların fazla pişmemesi gerekiyor.


Soğuduktan sonra ,alt kısmına bir miktar krema sürün ve diğer macaron ile kapatın.


NOT:


Macaronlarınızın etrafı ,yani ''etekleri'' mutlaka ''fırfırlanması'' gerekiyor.Bu başarmış olduğunuzu gösteriyor.



AFİYET OLSUN...

8 yorum:

ayseyaman dedi ki...

Egeli tarif kısa ama macaronlar süper görünüyor. Ellerine sağlık.
yazının sonunda su salan kremaya üzüldüm ama o da bir tecrübe olmuş.
Ben de henüz macaron yapmadım, gözü korkmuşlardanım ama yaparsam mutlaka bu tarif ile karşılaştırmalı yapacağım..:)
Ellerine sağlık
sevgilerle

egeli dedi ki...

teşekkür ederim Ayşe'cim,aslında yapmadım adam akıllı bir krema,işin kolayıya kaçtım ,ama gecenin onikisinde yaparsan bu tür işleri ,kremamda böyle su salar..:(
sevgiler.Mübeccel....

Aybike Ceylan dedi ki...

Sevgili Egelim,
Ellerine saglik, harika olmuslar. Ben de yapabilsem:))

Guzel bir gun diliyor, sevgilerimi gonderiyorum.

egeli dedi ki...

Aybike'cim ,merhaba ,yorumun için teşekkür ederim.Tabiiki yapabilirsin ,benimde hiç ümidim yoktu ama yaptım,ayrıca çok kolay.
sevgiler.Mübeccel.

Marie Gauthier dedi ki...

Bravo pour tes macarons,ils sont superbes. Moi, je n'en ai pas encore faits. Tu me donnes l'envie de me risquer. Merci pour ta visite chez-moi... A bientôt, Marie

Semra Altay dedi ki...

Selam,
Bende şu aralar kesinlikle macaron yapmalıyım diyorum ama biraz uğraşmalı olacağını düşünüp vazgeçiyorum. Seninkiler harika gözüküyor. Renkli renkli. Eminim lezzetide süperdir.
Ellerine sağlık.
Sevgiler

egeli dedi ki...

merhaba Semra'cım,evet kesinlikle yap ,çünkü çok kolay,lezzette süper....ben hiç bu kadar kolay olabileceğini düşünmemiştim.... sevgiler

Adsız dedi ki...

macaronda çok şık canım bayıldım bir harikasın ellerine sağlık deneyeceğim muhakkak...Daha öncede bakmıştım yorum yazamamıştım...Işıltılı kurabiye aklımı başımdan almış hoşçakal...

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin