19 Ocak 2008 Cumartesi

MELEK ABLA'NIN LORLU TURTASI


Arkadaşlar merhaba!uzun zamandır sizden uzak kaldım,aslında arşivimde o kadar çok tarif var ki yazılacak ,resimlerde hazır çekilmiş,işte bir türlü fırsat bulupta yazamadım (iş yazmakta...!!!)Taşınma telaşımda vardı ,neyseki bitti ,ama PTT grevde olduğu için bir ara ,benim internet ve telefon nakilim uzun sürdü.
Sizlere nefis bir turta tarifi ile geliyorum .Sevgili Melek abla'nın turtası (görümcemin görümcesi).
Almayadan kızı Ayça gelmişti ,bizde eltiler meltiler toplanıp gittik.Bende o aralar İzmirden şeker hamuru almıştım ,illaki bir şeyler yapıcağım ya ,bütün gece kurabiye yaptım ve üzerlerini şeker hamuru ile kapladım tabii acemilikte var ,ama kendimle vallahi gurur duydum çok güzel oldular,bir daha ki sefere tarifini yazarım .
Bende ertesi gün kurabiyelerimi paketleyip süsledim Melek ablaya götürdüm ,bence çok hoş bir armağan oldu.
Tabii Melek ablada boş durmamış,döktürmüş yine ikramları kadın.....diğerleride çok güzeldi tabii ki ama en çokta ilgimi çeken bu turta oldu ,birde börülce salatası hemen oracıkta cep telefonuma resimlerini çektim .Daha fazla bekletmeden tarifi yazıyorum.
MALZEMELER
iç malzeme:
  • 500 gr tatlı lor
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 paket vanilya

hamuru için:

  • 4 çorba kaşığı yoğurt
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 3 1/2 su bardağı un
  • 3 çoba kaşığı toz şeker
  • 1 paket kabartma tozu

YAPILIŞI

Bir gece önceden loru, şekeri ve vanilyayı iyice karıştırıp ,ertesi güne kadar ,ağzı kapalı bir kapta ,buzdolabında muhafaza edin.

Ertesi gün diğer malzemeleri karıştırıp hamuru yoğurun.

Hamuru ikiye bölüp açmaya çalışın.Çalışın diyorum çünkü ,vallahi Allah günah yazmasın ama çok gıcık bir hamur ,parça pinçik parçalanıyor ,neyse dert etmeyin , çekiştirin mekiştirin, yama falan yapın yağlanmış tepsiye döşeyin, nasıl olsa hamur kabarınca hepsi birleşiyor.

Lor karışımını hamurun üstüne sürün ,korkmayın hepsini sürün ,fazla gelmez.

Büyük bir sabırla diğer hamuruda açıp üzerini kaplayın .Ama dediğim gibi parça parça olsada olur.

Öceden 180 derecede ısıtılmış fırında pişirin.

Çok kızarmasın ama fazlada pembe kalmasın.

Fırından çıktıktan sonra soğumasını bekleyin ve üzerine pudra şekeri serpin.

AFİYET OLSUN....

3 yorum:

ab-ı hayat dedi ki...

İçinde lor olduğunu okuyunca deneyecekler listesine ekledim peynirli lezzetleri çok sevdiğim için.
Yapım aşaması biraz korkutsada:))) denemek istediğim bir lezzet.


sevgiler....

egeli dedi ki...

YOK YOK KORKMA AB-I HAYAT,ÖYLE BÖYLE O HAMUR DÖNEŞENİYOR ,AFİYET OLSUN...SEVGİLER

kutsalsofra dedi ki...

keyifle izleyeceğim seni,blog listemede alacagım,kutsalceyiz.blogcu adreside benim buyur gel beklerim,çorba tarifleri yayınlıyorum.tanıtımdan sonra blogspota aktarıyorum...
sevgiler

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin