10 Nisan 2008 Perşembe

AMARETTİ


Mis gibi badem kokulu ,dışı çıtır içi yumuşacık, İtalyanların meşhur amaretti kurabiyesi . Sonunda hoşuma giden bir tarif buldum ,bunu denemeliyim dedim.Çok hoş bir lezzet bir o kadar da kolay yapması .Çay veya kahve ile mükemmel bir ikram.
MALZEMELER
  • 2 yumurta akı
  • 175 gr toz badem
  • 150 gr toz şeker
  • 1 çay kaşığı acı badem esansı (ben koymadım bademin aroması bana yeterli geldi)
  • 50 gr pudra şekeri

YAPILIŞI

Yumurta aklarını kar beyaz olana kadar çırpın.

Toz şekerini ekleyin, 2 dakika daha çırpmaya devam edin.

Toz bademi ve badem esansını ekleyin (dediyim gibi ben esans kullanmadım ,kokusu bana yeterli geldi , ama daha yoğun bir badem aroması isterseniz kullanın) , bir tahta kaşık veya spatula ile dikkatliçe karıştırın.

Fırın tepsisine yağlı kağıt serin .Kurabiyelere gelişi güzel şekil verin ve tepsiye dizin.(elinizle şekil vermekte zorlanıyorsanız ,tatlı kaşığı kullanın)

Üzerlerine bolça pudra şekeri serpin ve daha önceden ısıtılmış 160 derecedeki fırında hafif pembeleşene kadar 10 dakika pişirin .

Bir çay demleyin ve oturup afiyetle yiyin ! (tavsiyelerime kulak asın ve kesinlikle iki ölçü yapın)

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin