23 Ekim 2008 Perşembe

DONUT...




Ve dün sonunda muradıma erdim......donut tepsisi görmüştüm bir dükkanda ,ha bugün ha yarın derken nasıl olsa çok var diye erteledim durdum.

Dün ,artık bu kalıbı alayım dedim ,iyikide gitmişim ...aman Allahım iki tanecik kalmış..hemen kaptım bir tanesini ve bugün de donutlarımı yaptım.

Biraz tereddütlüydüm ,çünkü orijinal donutlar mayalı hamurdan oluyordu ve de yağda kızarıyorlardı .

Aldığım tepsinin üzerinde bir de donut tarifi vardı ,en azından onumu yapsam bunumu yapsam diye nette dolaşıp durmayacaktım .

Aman Allahım !!!!!....... nasılda lezzetli oldular ,ev halkıda tam not verdi .İyikide almışım bu tepsiyi,en azından yağda kızarmamış oluyor ,ne fazla kalori almış oluyoruz,ne üstümüz başımız yağ kokuyor ,ne de mutfak batıyor .Benim gibi tereddütte kalan varsa bu tepsi konusunda kesinlikle tavsiye ederim ,vallahi Mc Donalds 'ta yediklerimiz kadar lezzetli ,garanti veririm.Gelelim tarife....


HAMURUNA:
  • 200 gr.un

  • 4 (tsp) tatlı kaşığı kabartma tozu (neredeyse 2 paket )

  • 100 gr. labne peyniri

  • 60 gr toz şeker

  • 1 paket vanilya

  • 1 fiske tuz

  • 4 (tbsp)çorba kaşığı sıvı yağ

  • 10 (tbsp)çorba kaşığı süt
NOT : 1tbsp =1 çorba kaşığı
1 tsp = 1 tatlı kaşığı

ÜZERİNE:


  • 1 paket (80 grlık) sütlü çikolata (arzuya göre bitter olabilir)

  • 50 gr. tereyağ

  • renkli süs şekeri,hindistan cevizi ,file badem,dövülmüş fındık ........dilediğiniz her şey

Unu ve kabartma tozunu bir yerde harmanlayın.

Diğer malzemeleri karıştırın ve un karışımını ekleyip tekrar iyiyce karıştırın.

Tepsiyi katı yağ ile yağlayın.

Bir sıkma torbasına hamuru koyun ve uç kullanmadan tepsiye sıkın.

Çok doldurmayın ,ortadaki çıkıntı görünmesi gerekiyor.

180 dercede önceden ısıtılmış fırında 20 dakika pişirin.Bana göre daha az bir süre olabilir,üzerleri kızarana kadar pişirin ,bir kürdan ile kontrol edin.

Piştikten sonra ,ılımaya yakın donutları tepsiden çıkarın.

Mikrodalgaya dayanıklı bir kaba çikolatayı ve yağı koyun.Mikrodalga fırında defrost ayarında sık sık kontrol ederek ve sık sık karıştırarak eritin.Benmari usulü de eritebilirsiniz.

Donutların ,tepside alt kısmına gelen taraflarını önce sıcak çikolataya sonra dilediğiniz malzemeye batırın.

NOT: çikolata yerine dilerseniz renkli royal icing ,marmelat yada sadece pudra şekeri ile kaplayabilirsiniz .Google'da ,donut yazıp görsellere tıkladığınızda çeşitli süsleme şekillerini görebilirsiniz......

AFİYET OLSUN.........TOPAN TOPAN ET OLSUN :))




35 yorum:

Bir Dilim Düş dedi ki...

Ellerine sağlık ben de çok beğenerek yaparım, eskiden yağda kızartarak yapıyordum ama şimdi makinesini aldım onda pişiriyorum çok da keyifli oluyor.

Sevgiler,
Evren

akasyakokusu dedi ki...

uyyyhhh :)) bu ne canımiçiii:))
tamda kapatıyordum sinirden pcyi..
blogger kullanılamıyor diyordu kaç kişiye yorum yazdımsa deli oldum:)))
donutslara yetiştim amanın pek işe yarar bir aletmiş pardon kalıpmış canım yaa..nerde burda öyle adam gibi kalıp bulmak..ben slikon kek arıyorum şöyle kocaman dilimli.bir uzun birde çiçek gibi var ama gözüm doymuyor..bulsam bende alırım bu kalıptan.
canım düşünsene bu kalıpla muffin yaparsın deliği kapatacakta hamur koyarsın..pişincede alttan puding yada reçel doldurursun..nasıl fikir ama:)))
eline sağlık canım şöyle üçer beşer yiyiverim gari:)))

ceyt dedi ki...

donutlar nefis görünüyor.ben de hiç denemedim.çok merak ettim, yapsam iyi olur.tabi önce donut kalıbını almalıyım.ellerine sağlık canımcım.
sevgiler..

egeli dedi ki...

AKASYAM BENDE DEMİNDEN BERİ PROBLEM YAŞIYORUM BLOGGERDE,TAM YAYINLANDI DEDİĞİM ANDA BAKTIMKİ TARİFİN BİR KISMI SİLİNMİŞ VE ÖYLE YAYINA GİRMİŞ...REZALET.NEYSE DÜZELTİM.TSP AMERİKAN ÖLÇÜSÜ ,EKMEK MAKİNALARIN İÇİNDEN ÇIKAR,AMA YANINA YAZDIM ZATEN NURAYCIM TATLI KAŞIĞI OLUYOR,SENİNKİSİDE İYİ FİKİR VALLAHİ SÜPER OLUR REÇELLE.BENDE SÖKEDE BİR YERDE GÖRDÜM ZATEN BU TEPSİDEN VE HEMEN KAPTIM....İYİ GECELER...

Hayatın Ta Kendisi Lokantası dedi ki...

Çok severim donut'ı ama evde yapmaya cesaret edemedim hiç, dışardaki lezzeti yakalayamam diye. Sizin donutları gördükten sonra, en yakın zamanda bu kalıptan bir tane edinmek şart oldu :)
Ellerinize sağlık.
Sevgiler

Adsız dedi ki...

Canim ben de burada su kaliplardan bulabilsem hemen alicam. Aslinda benim makinesi var, donut icin özel olarak almistim ve bir kere denemistim. Ama maalesef o zaman donutlar cok minicik ortaya ciktiklari icin bir daha heves etmedim makineyle yapmaya, ama sanirim kalip idealdir.
Cok sahane görünüyorlar, ellerine saglik canim.

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Canim benim harikasin su sayfana geldikçe fenalik geçiriyorum:))canim yaptigin herseyi istiyorrrrrr...donut bayilirim:))ama su kilolar olmasa:))yalniz kizartmadan yapman çok iyi yagsiz ve daha hafif olmustur,tarifine bayildim...tepsini de güle güle kullan...muhakkak ki bende almam lazim...öptüm canisi

Adsız dedi ki...

neffıs gorunuyor ellerıne saglık bayıldım ..
sevgıler..

serrose dedi ki...

Ben bir sag salim geleyim de sana gelmek sart oldu ablacim boyle uzaktan uzaktan goster kac olmaz yahu :)

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

canım arkadaşım :)
karnaval yeri gibi burası..
ba-yıl-dımmmmmmmmm....

çok güzeller .. afiyet olsun. sevgiler

Unknown dedi ki...

Canım Egeli,
ellerine sağlık çok güzeller
Bende severim ama hiçyapamyı denememiştim.Kalıbı alıp hemen deneyeceğim.İnşallah senen ki kadar güzel olur.

Damak Tadı dedi ki...

Derya kuzuları bunlar..Rengarenk dizilmişler masaya, sıralarını bekliyorlar yutulmak için..))Ne kadar nefis oldukları belli oluyor canım..Afiyetler olsun..Olmayanlarda topan topan et olsa daha iyi olacak..))


Öpüyorum şekerim..)

Ordanburdanhayattan dedi ki...

süper görünüyorlar.ben hiç rastlamadım bu tepsilere,gördüğüm yerde alıcam mutlaka

Mon Petit Chou dedi ki...

canım bu aralar hastalıklar peşimizi bırakmıyor o yüzden fırsat ulamadım. ellerine sağlık..

Adsız dedi ki...

Daha önce bende aynı kararsızlığı yaşamıştım. Sonra almadım bu tepsiden. Yağda kızarmış donut yapmıştım. tabii her saniye yapamıyor insan dediğiniz gibi kalorili. Ama bu tepsiyi bu haftasonu gidip alayım. Pek severim donutu.. Fırında daha güzel olacaktır eminim.

Tavsiye için teşekkürler.

Ellerinize sağlık.

sıcacık sevgiler.

Adsız dedi ki...

CNM. ELLERINE SAGLIK COK HOS BIR TARIF. VE SUSLEME SEKLI RENGI COK HOS OLMUS SEVGILER

:)den dedi ki...

Ah be Egeli ne yaptın öyle? Donut dedin mi akan sular durur bünyemde. Bu şahane tarifi pasta defterine hapsetmeyip bizlerle paylaştığın için çok teşekkürler...
En büyük teşekkür benden ha ona göre:)
Canım donutları ben de yapmayı deneyeceğim.
"TOPAN TOPAN ET OLSUN :))"
Et dediğin donuttan olsun, helali hoş olsun canım benim:)))

Unknown dedi ki...

Amanda aman bir gün yoktum benim canımmm nelerde yapmış böyle hiçte sevmem ya çikolatayı:))
Birtanem ellerine ve emeğine sağlık pastada,donutlarda muhteşem ben bunları aldım,onun yerine kocaman sevgi ve öpücüklerimi bıraktım...

lemanice dedi ki...

çok güzel olmuştur ellerine sağlık.görünüşü çok güzel yha banane:))neyse görüşmek üzere banada bekliyorum.

Adsız dedi ki...

canım ya o kadar çok üzüldüm ki ayyyy emekler boşamı gitti dedim böyle ulaştım ama neeedennnn böyle güzellikler bozuluyor, ayrıca sayfamdada kibeledeki bilgini yayınladım, belki yardımcı olurum diğer kişilere diye umarım en kısa zamanda çözümlenir ayrıca uğramadan gitme valla gözüm arar... bende çok özledim sizleri ...sevgiler canımcım....

pelince dedi ki...

Şahane olmuş bu donutlar,bayıldım..Ellerine sağlık..

Yasemin dedi ki...

super gorunuyor! sanki hazir alinmis gibi. ellerine saglik. peki bu tepsiyi nerden temin edebiliriz? firinda pisirmek elbette daha saglikli!

bir demet feslegen dedi ki...

Biliyomusun, ben de almıştım bir hevesle bunlardan, bi baktım ki mini fırınıma sığmıyor :(( Yok böyle bişey... !!!!
Sevgiler

Unknown dedi ki...

donutlar harika gorunuyor canim ellerine saglik kalibi cok aradim bulamadim.

sevgilerr

Adsız dedi ki...

gittim canım elmaya bugün buldum kalıbı ama pazara gidiyordum almadım yarın gidip alacağım vardı 2 tane kalmış, hem alsancaktaki fiyattan daha ucuz....iyiki sormuşum valla....bakalım gelecekmi bu mesajda...üstüne şekermi koydun nedir bunlar..gıda boyalı şekermi çok süper gözüküyorda taktım ya yapacam.....öptüm kocamanından....
hayriye73.....

NiNo dedi ki...

hgarika olmuslarrrrrrrrrr

Adsız dedi ki...

mübeccelcim canım bana çrş misafir gelecek salı akşamından yapıp hazırlasm olurmu bayatlarmı canım...yoksa sabahmı yapmalıyım tadında değişiklik olurmu...öptüm canım....

lezzetkahvesi dedi ki...

Bu güne kadar gördüğüm en güzel tarif bu. Ellerinize sağlık. Ben de bir donut makinası edinmek istiyordum ama sizin bu tarifinizi gördükten sonra sanırım sadece kalıbını alsam yetecek.
Sevgilermle,

egeli dedi ki...

çok teşekkür ederim lezzet kahvesi,bence de makinaya hiç gerek yok,kalıp çok güzel iş görüyor,tarif de kalıbın içinden çıktı zaten,çok lezzetli oluyor.

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

süper fikir..ne güzel olmuşşş...neden donutların renklisi olmasın dimi....ellerinize sağlık....

Disalce dedi ki...

canım donutlarını denedim..çok beğendim..bloğumda paylaştım..teşekkür ederim tarif için..süt miktarı az geldi bende bir yumurta ekledim ve süt miktrını biraz artırdım....kabartma tozunu yanlış okumuşum bir paket ekledim o yüzden ama çok güzeldi....:)

egeli dedi ki...

senin de ellerine sağlık canım, afiyet olsun.normalde baya koyu bir kek hamuru gibi oluyor, seninki çok daha mı katı oldu?

Adsız dedi ki...

Merhaba bu donut kaliplarini nerelerden bulabilirim internette hic yok disardada bulamadim?

egeli dedi ki...

Merhaba sevgili adsız, ben bu kalıbı yıllar evvel Söke'de "Elma" diye bir çeyiz mağazasından almıştım. O mağaza kapandı zaten daha sonra. Büyük şehirde yaşıyorsanız bulma şansınız daha yüksek aslında. Internette de şu adreste buldum:

http://www.nuanspasta.com/teflon-kek-kaliplari/5689-12-li-teflon-donut-kalibi.html

Adsız dedi ki...

Bir şey sormak istiyorum bu donut tarifi ile dükkan açsam iş yapar mı?

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin