23 Nisan 2008 Çarşamba

CREAM DE PARİSİENNE


Bu tarifin türkçe adı ''PARİSLİ'NİN KREMASI'' .Ama adına kanıpta bir Fransız çöreği olduğunu zannetmeyin sakın.Bu basbaya bir Japon çöreği .İnternette gezinirken bir gün takıldım bu siteye , blog sahibi ingilizceden çevirme yapmış. Yaaaa Japonların hiç birşeyi sır kalmıyor , şimdiden kaç dile çevrildi .Ama mutlaka Japonların sitesini gezin ,vallahi japonca öğrenesim geldi çöreklerin güzeliğini görünce.Arkadaşlar aranızda japonca bilen varmı ????? varsa lütfen n'olur siz çevirin :))

MALZEMELER
  • 500 gr un
  • 2 buçuk çay kaşığı instant toz maya ,ben 1 kare (42 gr) yaş maya kullandım
  • 70 gr toz şeker
  • 250 gr süt
  • 1 yumurta
  • 50 gr oda ısısında yumuşamış tereyağ
  • 1 çay kaşığı tuz

İÇ MALZEME


ÜSTÜNE
  • 1 yumurta

YAPILIŞI

(Yaş maya kullanacak olursanız, önce sütü ılıtıp mayayı içinde eritin).
Bütün malzemeleri ,yağ hariç, karıştırıp iyice yoğurun.
Hamur toparlanmaya başlayınca yağı ekleyin ve tekrar yoğurun ve hamuru toparlayın.
Üstünü örterek 1 veya 1,30 saat mayalanmasını bekleyin.
Bu yoğurma işlemini ekmek makinasındada yapabilirsiniz ''hamur programını ayarlayıpta ''.
Daha sonra ilk ''biplemede '' yağı ekleyin.
Makina yoğurma işlemini bitirip mayalanma sırasına geldiğinde ,makinayı durdurun ve hamuru daha geniş bir kaba aktarak mayalanmasını orada devam ettirin.
Hamur mayalandığında unlanmış tezgahın üzerinde iki üç kez hamuru katlayarak biraz yoğurun ,toparlayın ve öylece 30 dakika daha dinlendirin.
Hamuru 15 bezeye ayırın ,yaklaşık her biri 60 gr olacak ve 25 dakika daha dinlendirin.
NOT:
Eğer kremayı kendiniz yapacasanız bütün bu işlemlere başlamadan pişirinki soğumasına fırsat olsun.
Ama hazır krema kullanacaksanız ,son aşamada çırpın.
Hamuru merdane ile bir oval açın ,yaklaşık 10x14 cm (resim 1).



Ovalin ortasının biraz üstüne gelecek şekilde bir tatlı kaşığı krema koyun (resim 2).



Boğaca kapatır gibi hamurun yarısını kapatın ve alt kısmında kalan hamuru 7 eşit şerit kesin(resim 3).



Şeritleleri çöreğin etrafına sarın (resim 4).



Çörekleri fırın tepsisine dizin ve Allah sabır versin 45 dakika daha mayalanmasını bekleyin.
Vallahi ne yalan söyliyeyin ben bu kadar sabırlı deyilin bir çörek yapacaz 3 saati mayalanmakla
geçiyor.Yok ben bu kadar işlem yapmadım ilk mayalanma süresini uyguladım o kadar,ama vaktiniz varsa siz uygulayabilirsiniz bilemem belkide daha iyi sonuç verir.
Bütün bir yumurtayı bir fiske tuz ile çırpın ve çöreklerin üzerlerine sürün.
Ben üzerlerine file badem serptim ,hindistan cevizide olur.
Önceden 200 derecede ısıtılmış fırında 10 dakika kadar pişirin.
Bu hamurun içine dilediğiniz harç malzemesini koyabilirsiniz.Dilerseniz hamurun şekerini azaltıp (sadece 1 çorba kaşığı koyarak) tuzlu hamur olarakta kullanabilirsiniz.




AFİYET OLSUN...


29 yorum:

Ferkay dedi ki...

Canım arkadaşım ellerine sağlık. Tarifini aldım.Sevgilerimi bırakıyorum.

egeli dedi ki...

ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM FERAYCIM AFİYET OLSUN...ÖPÜYORUM SEVGİLER

Adsız dedi ki...

Ay ne kadar sahane bir cörek olmuslar, görüntüsü muhtesem. Ellerine saglik. Tarifini aliyorum.

egeli dedi ki...

SENEM'CİM TEŞEKKÜR EDİYORUM ,ÇOCUKLAR BU ÇÖREĞİ ÇOK SEVECEK,HATTA ERTESİ GÜNE BİLE KALIRSA(Kİ ZANNETMİYORUM)BİRAZ ISISTIP YİYEBİLİRSİNİZ,ÖPÜYORUM HOŞÇAKALIN....

EZGi :)) dedi ki...

canım benim çok leziz bir çörek olmuş bu resmen bittim ellerine saglık kocaman sevgiler

egeli dedi ki...

teşekkür ederim tatlım bu güzel yorumun için.öpüyorum ...hoşçakal

Adsız dedi ki...

ellerinize saglık.. super olmus..

PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 22
http://porselendemlik.blogcu.com , http://birdemliksohbet.blogspot.com ve http://selmahlc.blogcu.com tarafından hazırlanmıştır.
Akşam üstü sohbetine gelen dostlara,
Hanımlarla yapılan günlere,
Beş çayına gelen misafirlere,
Her biri birbirinden lezzetli tarifler;

SELAM SEVGİLİ ARKADAŞLARIM,
28.04.2008--11.05.2008 Tarihleri arasında
PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNE (22) EV SAHİBELİĞİNİ;
http://fatostuncay.blogcu.com
(YANİ BEN) YAPACAĞIM.
SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!
TARİF DEFTERİMİZE VE ETKİNLİĞİMİZE, HEP BİRLİKTE ÇOK GÜZEL TATLAR KAZANDIRMAK İÇİN TARİFLERİNİZİ BEKLİYORUM.
TARİFLERİNİZİ HAZIRLADIĞINIZDA "PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ 22" BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAYINIZ LÜTFEN.

TARİFİNİZİN HAZIR OLDUĞUNA DAİR DUYURUNUZU, SAYFAMA YORUM BIRAKARAK BİLDİRMENİZİ RİCA EDİYORUM.BEN SİZİN SAYFANIZA GERİ DÖNÜP, TARİFİNİZİ KOPYALAYIP KENDİ SAYFAMDA YAYINLAYACAĞIM.

ŞİMDİDEN TARİFLERİNİ YAYINMAMAMA İZİN VEREN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA, EMEKLERİ İÇİN ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM.

MÜJDEEEEEEEEE !!!!!
PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ DERGİSİ ÇIKOYOR.
YAYINA HAZIRLAYANLAR:
www.nasibim.blogcu.com
www.birdemliksohbet.blogspot.com
SORUMLU MÜDÜR:
www.selmahlc.blogcu.com
GRAFİK TASARIM DÜZENLEME:
Melike Sahin

Sizde; sunumuna özen göstererek hazırladığınız, leziz ikramlarınızın dergide yer almasını istiyorsanız porselendemlikdergi@hotmail.com adresine onay mesajı gönderbilirsiniz. Bunun için yapmanız gereken tekşey; adınızı, sitenizin adresini, dergide yer almasını istediğiniz tarifinizin adını ve link adresini yazarak göndermeniz yeterli olacaktır.
Örn:
İsim: Fatos Tuncay
Site adı: http://fatostuncay.blogcu.com
Tarifim: Damalı Kek
Link: http://fatostuncay.blogcu.com/3971279/


SELAM VE SEVGİLERİMLE;
Fatos..:)
http://fatostuncay.blogcu.com/

Aybike Ceylan dedi ki...

Harika birsey olmus, simdi onerdigin siteye de gidip bakacagim, ellerine saglik.

Bu arada soylemeyi unuttum, ben de Ege'liyim,baba tarafim Denizli'de, anne tarafim Izmir'de, ben de Denizli'de dogdum.

Sevgi ve selamlar.

egeli dedi ki...

TEŞEKKÜR EDERİM FATOŞ'CUM,BU PDÇS ETKİLİĞİ HERKEZE HAYIRLI OLSUN ,KATILMAK BENİ MUTLU EDER VE BENİM İÇİN BİR İLK OLUR .SEVGİLER...

-----------------------------------


SEVGİLİ AYBİKE'CİM HEMŞERİYİZ DESENE :)) DENİZLİ'DE BİZE PEK UZAK SAYILMAZ ,TARİFİ BEĞENDİĞİNE SEVİNDİM ,EVET JAPON SİTESİNDEDE ÇOK İLGİNÇ TARİFLER VAR ,AHHH BİR DE ANLAYABİLSEK ...İYİ GECELER...

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Vallahi bravo. Bütün arkadaşları temin ederim ki bu uzak doğuluların pastacılığı muhteşem. İnanılmaz güzel tatları var ve en güzeli de bizimkiler gibi sır saklamıyorlar. Şimdiye kadar ne yaptıysam pastaneden almışım gibi oldu. Bence denemelere devam et ki herkes öğrensin bu nefis tadları. İnan pastaneden çıkmış gibi olmuş canım eline sağlık.

egeli dedi ki...

AH BE GÜZELİM ,ANLAYABİLSEM,ŞU JAPON 'LARIN DİLLERİNİ BÜTÜN TARİFLERİ YAPICAM ,AMA ,NE YAZIKKİ ANLAMIYORUM.CANIM YORUMUN İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM SENİ ÇOK ÖPÜYORUM,HOŞÇAKAL.....

elifin tarifleri dedi ki...

Blogdaki her�ey birbirinden g�zel g�r�n�yor, ellerinize sa�l�k, �zellikle tupperware pastas� tam benlik :))

Unknown dedi ki...

凄い [無, 無]SUGOİ(süper,harika,dehşet)Japonca bilseydim aynen böyle başlardım sözlerime ellerine sağlık çok güzel görünüyor.

egeli dedi ki...

ELİF'CİM VE DÜŞLERİMİN İNCİSİ ,YORUMLARINIZ İÇİN ÇOOOK TEŞEKKÜR EDERİM,HEPİNİZE AFİYET OLSUN ...HOŞÇAKALIN.

Lady Koşan İstiridye dedi ki...

Şekli çok hoşuma gitti, mayalı hamurlar ertesi güne maya koktuğu için yapmaya çekiniyorum ama bunu yarım ölçü falan deniycem. Görüşmek üzere.

egeli dedi ki...

MERHABA ''LADY'' BELKİ KURU MAYA KULLANIRSAN O KADAR KOKMAZ,YAŞ MAYANIN KOKUSU DAHA YOĞUN OLUYOR ,GERÇE BİZİM EVDE ERTESİ GÜNE KALDIĞI PEK NADİR AMA ,KALDIMIDA BİRAZ ISITIPTA ÖYLE YERİZ.KOLAY GELSİN.HOŞÇAKAL.

İlker Ergin dedi ki...

merhaba,nefis bir çörek olmuş canım,adı ne olursa olsun.ellerine sağlık.harika olmuş.sevgiler.

ceyt dedi ki...

görüntü harika,çok değişik nefiss olmuş.ellerine sağlık canım.bende çok merak ettim.en kısa zamanda denemek istiyorum.
öpüyorum kocaman sevgiler..

egeli dedi ki...

SEVGİLİ İLKER VE CEYT,SİZLERE ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM,HEPİNİZİ ÇOK ÖPÜYORUM ...HOŞÇAKALIN.

pecete dedi ki...

mutlu oldum hem de çokkkk....

munevver dedi ki...

Egeli merhaba,

Mayalı hamurları seviyorum ben. Benim öğrendiğim, mayalı hamurlar ne kadar çok yoğurulup, tekrar mayalandırılırsa o kadar güzel olurmuş. Bu çörek de öyle olmuş. Böyle şekil vermek çok hoş. Elinize sağlık.

Sevgiyle, Nane Limon

HULYA dedi ki...

Merhabalar,
iyi ki bloğuma geldiniz de bende böyle güzel bir bloğu keşfettim.Çok güzel anlatımlı nefis bir tarif.Ellerinize sağlık.Her zaman beklerim.Sevgiler

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

MERHABA
Egeli,
İngilizce blogları gezerken bir yerde görmüş resmini de kaydetmiştim.

Bloğunda görünce mutlu oldum.yabancı blogları tek gezen ben değilmişim:)

Ellerine sağlık
harika görünüyorr

sevgiyle kal

egeli dedi ki...

SEVGİLİ MÜNEVVER ,TEŞEKKÜR EDERİM,MAYALI HAMURA BAYILIRIM ,KOKUSU ,YUMUŞAKLIĞI ,ONA ŞEKİL VERMEK ÇOK HOŞUMA GİDİYOR VE TABİİ YİMEKTE :))SEVGİLER

-----------------------------------

HÜLYA'CIM YORUMUN İÇİN ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM,SENİN BLOĞUNUDA SEVEREK GEZİYORUM...HOŞÇAKAL...

-----------------------------------

SEVGİLİ DİLEK ,EVET BENDE YABANCI BLOGLARI GEZMEYİ ÇOK SEVERİM,ÇOK İLGİNÇ TARİFLER BULUYORUZ ,HATTA BAZILARINA YORUM BİLE YOLLUYORUM,ALLAHTAN FRANSIZCA BİLİYORUM VE TARİFLERİ ÇEVİREBİLİYORUM,İNGİLİZCEYİDE AZ BUÇUK HALLEDİYORUM AMA DİYER DİLLER İÇİN BAKMAKLA YETİNİYORUM....HOŞÇAKAL,SEVGİLER



MÜBECCEL...

egeli dedi ki...

SEVGİLİ AYŞEM ,TEŞEKKÜR EDİYORUM ,VALLAHİ BENDE MUTLUYUM ŞU ŞEKER HAMURUNU BAŞARABİLDİĞİME.SENİN VE SEVGİLİ''ACEMİ ŞEF ,ESRA''NIN YARDIMLARINIZLA BAŞARDIM,HEPİNİZE TEŞEKKÜR EDERİM,SEVGİLER...

MÜBECCEL.

Semra Altay dedi ki...

Merhaba,
Demek ki ben sizin memleketinizi
ziyarete gitmişim:)
Şimdi düşünüyorumda döndükten sonra buranın şartlarına alışmak gerçekten sizin için çok zor olmuştur.
Gerçekten muhteşem bir şehir ve gözlemlediğim kadarı ile yaşam çok daha keyifli.
Umarım dileğiniz gerçekleşir ve yeniden Paris'e gitme şansım olur.
Bu arada çörek nefis gözüküyor.
Süpersiniz.
Ellerinize sağlık.
Sevgiler.

ab-ı hayat dedi ki...

Merhaba,

İlk defa bunun benzeri bir tarifle yapılmış çöreği görümcem de yemiş hem görüntüsüne hem de tadına bayılmıştım.Ama şekil yapılışını tam anlayamamıştım,resimlerle çok güzel anlatmışsınız.

En kısa zaman da deneyeceğimm.Ellerinize sağlık nefis görünüyor.


sevgiler...

egeli dedi ki...

teşekkür ederim,Ab-ı hayat,afiyet olsun şimdiden ve kolay gelsin....
sevgiler

egeli dedi ki...

teşekkür ederim,Ab-ı hayat,afiyet olsun şimdiden ve kolay gelsin....
sevgiler

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin